Ads 468x60px

Friday, January 20, 2012

"De Gea boleh menunggu 10 tahun"


Penjaga gol Manchester United Anders Lindegaard percaya yang rakan sepasukan David de Gea akan menjadi pilihan utama.
Walaubagaimanapun dia telah menyatakan yang pemain Sepanyol itu terpaksa menunggu untuk gilirannya.
Lindegaard telah bermain dalam tiga perlawanan terakhir United setelah De Gea menunjukkan prestasi yang buruk dalam kekalahan 3-2 kepada Blackburn.
Lindegaard masih memuji saigannya walaupun tidak ingin menyerah tempatnya.
Apabila ditanya jika De Gea dapat menjadi penjaga gol terbaik dunia, Lindegaard berkata: "Sudah tentu. Dia mempunyai ciri-ciri yang baik dan amat berkuasa dalam permainannya."
"Dia hanya 21 tahun. Dia mempunyai potensi yang baik dan ia tidak boleh dinafikan yang dia akan menjadi penjaga gol terbaik United satu hari nanti."
"Tanggungjawab saya adalah untuk memastikan yang dia tidak akan mengambil alih hingga saya bersara yaitu dalam 10 tahun lagi."
Lindegaard juga telah dilaporkan berkata dalam beberapa akhbar yang "Saya amat berbangga dengan pencapaian saya."
"Tiga tahun lalu, saya masih bermain dalam liga kedua Denmark. Tiada siapa yang mengenal saya. Bila saya membuat penampilan, tiada siapa yang dapat menyatakan nama saya."
"Ia amat menggembirakan dan masa ini bukan masanya untuk merehat, ia masa untuk berusaha lagi, untuk meningkatkan permainan dan meraih pencapaian terbaik untuk diri sendiri dan kelab."
"Ia pertama kali yang saya telah bermain tiga perlawanan berturut-turut dan saya ingin bermain sebanyak mungkin."
"Saya telah buat apa yang diperlukan untuk menolong David. Saya suka bekerjasama dengannya."
Sementara itu, pemain pertahanan United Nemanja Vidic telah menyatakan yang pasukannya akan mengakhiri musim dengan baik dan menraih kejuaraan.
United telah dilanda kecederaan dan kini dibelakang Manchester City dengan tiga mata tetapi Vidic - yang tidak boleh menyertai perlawanan hingga akhir musim - berkata kepada BBC North West: "Saya amat positif."
"Kami mempunyai masalah dengan kecederaan tetapi nampaknya semua pemain sedang pulih. Kami akan meningkatkan permainan berbanding dengan separuh musim pertama."


No comments:

Post a Comment