Ads 468x60px

Sunday, January 22, 2012

Darligh mahu Pecat Pemain




Pengurus Liverpool Kenny Dalglish telah mengancam untuk memecat pemain yang tidak menunjukkan prestasi yang baik.
Untuk kali pertama sejak pengembaliannya sebagai pengurus Liverpool sejak setahun lalu, pengurus Scotland itu telah mengkritik pasukannya sendiri.

Dalglish percaya yang mereka hilang tumpuan mereka akibat perlawanan Piala Carling pada hari Rabu dengan Manchester City, yang mereka akan mula dengan kelebihan 1-0, dan perlawanan pusingan keempat Piala FA dengan Manchester United minggu hadapan.

Akibatnya, pemain tengah Bolton Mark Davies dan Nigel Reo-Coker berjaya mendapatkan gol pembukaan dalam 30 minit sebelum Craig Bellamy menjaringkan gol ketujuh musim ini tetapi Gretar Steinsson mengakhiri dengan jaringan ketiga untuk pasukannya.

Dalglish menyatakan yang pemainnya tidak menghormati Bolton dan memberi amaran yang jika ia diulangi, mereka akan dibuang dari Anfield.

"Pemain yang tidak menghormati orang lain tidak dibenarkan di kelab ini." kata Dalglish.
"Jika itulah masalah mereka, jika mereka berpendapat yang perlawanan ini tidak sepenting perlawanan yang akan datang, biarlah. Mereka tidak akan kekal di sini."

"Keputusan amat mengecewakan tetapi apa yang lagi mengecewakan adalah yang para pemain saya tidak bersedia untuk perlawanan ini."

"Asas kelab bola sepak ini dibina di atas falsafah menghormati orang lain."

"Ia dibina dengan falsafah yang permainan yang akan dihadapi adalah yang terpenting, bukan perlawanan kedua atau ketiga selepas ini."

"Mereka perlu diberikan pengajaran, dan inilah masanya."

"Jika mereka fikir yang mereka hanya boleh menyertai dan mendapat keputusan yang baik dengan tidak bersaign, mereka telah diberi pengajaran."

Wanderers telah mendapat 10 mata dari enam perlawanan terakhir dan telah menarik diri dari zon penyingkiran dan Owen Coyle amat gembira dengan keputusan dan terutama sekali prestasi pemainnya.

"Apabila kamu bermain dengan kelab sebesar Liverpool adakali kamu ada peluang untuk mendapat keputusan yang baik dan adakali kamu hanya perlu bergantung kepada nasib. Hari ini kenyataan ini amat bermakna." kata Coyle.

No comments:

Post a Comment