Ads 468x60px

Tuesday, January 24, 2012

Balotelli didakwa di mahkamah



Penyerang Manchester City Mario Balotelli menghadapi penggantungan empat perlawanan setelah memijak kepala Scott Parker.

Penyerang 21 tahun itu mempunyai masa hingga 6 petang untuk membuat rayuan kepada tuduhan yang dia telah memijak kepala Scott Parker dalam kemenangan 3-2 pada hari Ahad ke atas Tottenham.

Kenyataan FA berkata: "FA telah mendakwa penyerang Manchester City Mario Balotelli setelah insiden pasukannya menentang Tottenham Hotspur."

"Balotelli terlibat dalam insiden dengan pemain Tottenham Scott Parker dalam kemenangan 3-2 Manchester City ke atas Tottenham di Stadium Etihad pada 22 Januari 2012."

"Balotelli mempunyai hingga jam 6 petang pada hari Rabu 25 Januari 2012 untuk membuat rayuan."

Saguhati untuk City adalah Joleon Lescott tidak akan menghadapi dakwaan setelah dituduh memukul Younes Kaboul di mukanya di insiden lain di Stadium Etihad
.
Jika Balotelli menerima dakwaan itu, dia akan dikecualikan dari perlawanan separuh akhir Piala Carling dengan Liverpool di Anfield.

Walaubagaimanapun jika penyerang Itali itu membuat rayuan, dia dapat menghadapi Reds sambil menunggu tarikh untuk pendengaran mahkamah.

Tetapi jika rayuannya gagal, Balotelli mungkin akan mendapat hukuman yang lebih berat kerana seperti dikatakan pengadil perlawanan itu Howard Webb, jika beliau melihat insiden itu dia akan membuang pemain itu.

Ia adalah pendapat yang dikongsi beberapa pihak yang Balotelli memang sepatutnya dibuang padang.

Dia telah menjaringkan gol penalti dalam masa tambahan yang memberi City kemenangan dan telah mencetuskan kemarahan pengurus Tottenham Harry Redknapp.

"Saya tidak suka menendang kepala orang lain." kata Redknapp.

"Ia sesuatu yang saya tidak faham. Mengapa dia perlu menendang pemain yang sudah jatuh di kepalanya?"

Aguero telah berbincang dengan Balotelli tentang siapa akan mengambil tendangan penalti itu dan menambah: "Kami berkongsi tanggungjawab tetapi dia selalu mengambilnya. Saya bertanya beliau dahulu dan berkata 'Saya boleh mengambilnya - kamu yakin kamu mahu?' Dia menjawab 'Ya saya 100% yakin' jadi saya setuju dengannya."

Pemain midfield James Milner tahu yang Balotelli tidak akan gagal.

"Balotelli adalah yang terbaik untuk mengambilnya." Milner berkata.

No comments:

Post a Comment